18 września 2020 14:26 | Dokumenty szkoły
WYCHOWANIE FIZYCZNE - Szkoła Podstawowa w Łęczu
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Rok szkolny 2020/2021
Do oceniania każdego ucznia podchodzi się indywidualnie biorąc pod uwagę jego możliwości, wywiązywanie się z obowiązków, wysiłek wkładany przez ucznia
OCENA PRACY UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W ocenianiu stosuje się następujące stopnie i ich cyfrowe odpowiedniki:
1 – niedostateczny,
2 – dopuszczający,
3 – dostateczny,
4 – dobry,
5 – bardzo dobry,
6 – celujący
Dodatkowe oznaczenia -, +
Ocenianie ma na celu:
1. Kryteria oceny śródrocznej i rocznej .
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
GIMNASTYKA / LEKKA ATLETYKA
Ocena celująca:
prawidłowo i samodzielnie wykonuje ćwiczenia
Ocena bardzo dobra:
prawidłowo wykonuje ćwiczenia z minimalną pomocą nauczyciela.
Ocena dobra:
potrafi wykonać ćwiczenie z dużą pomocą nauczyciela.
Ocena dostateczna:
potrafi wykonać ćwiczenie w uproszczonej formie z pomocą nauczyciela.
Ocena dopuszczająca:
potrafi wykonać ćwiczenie w uproszczonej formie z dużą pomocą nauczyciela.
Ocena niedostateczna:
mimo wysiłku nauczyciela nie wykazuje zainteresowania w wykonaniu ćwiczenia.
GRY ZESPOŁOWE
Ocena celująca:
uczeń stosuje poznane umiejętności podczas gry, zna przepisy, potrafi zorganizować i sędziować zawody stosuje zasadę „fair play”, nie wymaga opieki i wsparcia nauczyciela.
Ocena bardzo dobra:
uczeń stosuje poznane umiejętności w grze, zna przepisy, potrafi zorganizować i sędziować zawody z pomocą nauczyciela.
Ocena dobra:
uczeń stosuje poznane umiejętności w grze.
Ocena dostateczna:
uczeń potrafi zastosować podstawowe umiejętności w grze.
Ocena dopuszczająca:
uczeń nie potrafi wykonać podstawowych umiejętności.
Ocena niedostateczna:
mimo wysiłku nauczyciela nie wykazuje zainteresowania wykonaniem ćwiczenia.
PODSTAWY PRZEDMIOTOWEGO SYSTEMU OCENIANIA
.
Przygotowanie do zajęć
Przez przygotowanie do zajęć na lekcji wychowania fizycznego rozumie się posiadanie przez ucznia odpowiedniego stroju sportowego ( biała koszulka gimnastyczna, spodenki sportowe, dres, getry, zmienne obuwie sportowe o jasnej nierysującej podeszwie). Ze względów bezpieczeństwa dziecko nie może ćwiczyć w łańcuszkach, zegarkach, pierścionkach i kolczykach wiszących wychodzących poza obręb ucha. Ponadto uczniowie z długimi włosami muszą mieć je związane. Uczeń może przed zajęciami zgłosić 2 razy w ciągu półrocza nieprzygotowanie do lekcji bez żadnych konsekwencji Każde kolejne nieprzygotowania będą skutkowały otrzymaniem oceny niedostatecznej.
Wiedza
Wiadomości z zakresu wychowanie fizycznego obejmują:
Formą oceny mogą być odpowiedzi ustne, testy, plakaty.
Umiejętności ruchowe
Wystawiane są oceny z różnych dyscyplin przez cały semestr.
Poziom umiejętności ruchowych – ocenie podlega przyswojenie właściwej techniki ruchu oraz dodatkowo taktyki w grach. Wyznacznikiem jest stopień i postęp opanowania czynności ruchowych zaobserwowanych podczas gry, zadań kontrolno –oceniających, testów umiejętności ruchowych, sprawdzianów śródrocznych i końcowych. Pod uwagę brana będzie poprawność wykonywanych ćwiczeń i zadań ruchowych.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO PODCZAS WARIANTU B( nauczanie hybrydowe) lub C ( nauczanie zdalne)
PSO z wychowania fizycznego są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
1. Przedmiotowy System Oceniania z wychowania fizycznego w nauczaniu zdalnym ma charakter przejściowy.
2. Przedmiotowy System Oceniania z wychowania fizycznego w nauczaniu zdalnym wprowadza się w celu umożliwienia realizacji podstawy programowej oraz monitorowania postępów edukacyjnych uczniów w okresie, w którym tradycyjna forma realizacji zajęć jest niemożliwa do kontynuowania.
3. Praca zdalna w wychowaniu fizycznym realizowana będzie z podstawy programowej możliwej do realizacji w sposób zdalny i będzie dotyczyć wszystkich bloków tematycznych( rozwój fizyczny i sprawność fizyczna, aktywność fizyczna edukacja zdrowotna, bezpieczeństwo w aktywności fizycznej).
4. Wszystkie wiadomości będą przekazywane uczniom poprzez lekcję wideo oraz platformę librus.
5. Nauczyciel szczegółowo wskazuje zadania do wykonania, sposób ich realizacji, termin, oraz formę w jakiej należy przesłać efekty pracy.
6. Dzienny rozkład zajęć uczniów oraz dobór narzędzi pracy będą uwzględniać zalecenia medyczne, wiek uczniów i etap kształcenia oraz zalecenia dotyczące czasu korzystania z urządzeń umożliwiających zdalną pracę.
7. Wszelkie problemy ze sprzętem, czy niemożliwością wykonania zadania uczeń lub jego rodzic/opiekun prawny zgłasza nauczycielowi.
KRYTERIA OCENY UCZNIA
1. Za odsyłanie prac po terminie ustalonym z nauczycielem uczeń otrzymuje wpis do dziennika elektronicznego - brak zadania (-) .
2. Za nieodesłanie pracy uczeń otrzymuje wpis do librusa -brak zadania (-)
3. Do oceny przyjmować się będzie systematyczność(uczeń wykazuje gotowość do podejmowania zadań, wykonuje je w wyznaczonym czasie, stosuje samokontrolę itp..), terminowość, wkład pracy, zaangażowanie w wykonywanie powierzonych zadań jak również aktywność ucznia( uczeń wykazuje inicjatywę i kreatywność w doborze ćwiczeń, wykonuje diagnozę sprawności fizycznej i motorycznej, wykonuje ćwiczenia programowane) , wiadomości (uczeń utrwala wiadomości z zakresu edukacji zdrowotnej, zasad i przepisów gier, olimpizmu, historii sportu itp.
4.Oceny na bieżąco są wpisywane do dziennika elektronicznego i są one jawne zarówno dla ucznia, jak i jego rodziców (opiekunów prawnych). Ocenie nie podlegają wyniki uzyskane przez ucznia
5.Nauczyciel wystawia ocenę śródroczną lub roczną, biorąc pod uwagę oceny wcześniej uzyskane w trakcie trwania zajęć w szkole oraz bieżące oceny .
TRYB I WARUNKI UZYSKANIA WYŻSZEJ NIZ PRZEWIDYWANA ROCZNEJ OCENY Z ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH
1. Za przewidywaną ocenę roczną przyjmuje się ocenę zaproponowaną przez nauczyciela zgodnie z terminem ustalonym w statucie szkoły.
2. Uczeń może ubiegać się o podwyższenie przewidywanej oceny tylko w przypadku gdy co najmniej połowa uzyskanych przez niego ocen cząstkowych jest równa ocenie, o którą się ubiega, lub od niej wyższa.
3. Warunki ubiegania się o ocenę wyższą niż przewidywana:
1) frekwencja na zajęciach z danego przedmiotu nie niższa niż 80% (z wyjątkiem długotrwałej choroby);
2) usprawiedliwienie wszystkich nieobecności na zajęciach;
3) przystąpienie do wszystkich przewidzianych przez nauczyciela prac pisemnych;
( na w-fie testów sprawnościowych, sprawdzianów);
4) uzyskanie ocen pozytywnych z prac pisemnych ( w-f- testy sprawnościowe sprawdziany) wskazanych przez nauczyciela;
5) skorzystanie z wszystkich oferowanych przez nauczyciela form poprawy, w tym -konsultacji indywidualnych.
4. Uczeń spełniający wszystkie warunki najpóźniej na 7 dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej przystępuje do przygotowanego przez nauczyciela przedmiotu dodatkowego sprawdzianu pisemnego, obejmującego tylko zagadnienia ocenione poniżej jego oczekiwań.
5. Ostateczna ocena roczna nie może być niższa od oceny proponowanej, niezależnie od wyników sprawdzianu, do którego przystąpił uczeń w ramach poprawy.
Adam Pieczko
Imieniny:
Felicji i Tymoteusza